He aconseguit un lloc de feina!

on

Potser alguns us preguntareu, però, no en tenia una ja? Sí, en tinc una com a mestra d’espanyol, però només treballo fins a un màxim de 10 hores la setmana, a canvi de l’allotjament i el visat. Era la única manera d’aconseguir la meva entrada de llarga durada al país, i tal com he explicat en una altra entrada, estic en un col·legi d’enginyers.

Ara he trobat una feina a jornada sencera, de 8 a 3:30 com a mediadora del “Annual day”, el que seria per nosaltres un festival de final de curs, on els alumnes han de participar en un espectacle musical per als pares. Abans d’explicar més detalladament sobre aquesta feina, deixeu-me que us expliqui com he arribat a aquesta escola, ja que tot el procés ha estat curiós i sorprenent, tot i que podria dir que aquests dos adjectius són molt usuals en el dia a dia d’aquest país.

Tan sols dues setmanes després d’arribar, sortint de l’oficina de registre, passo per davant d’una escola la qual havia tingut una entrevista per Skype uns mesos abans. No em van seleccionar perquè no estava a la Índia, i per tant, en no coneixem, se la jugaven massa (totalment comprensible) en proporcionar-me un contracte i un visat fent-se responsables de la meva estada. Així doncs, vaig anar a una copisteria, vaig imprimir el meu currículum que el tenia al meu correu electrònic, i juntament amb el meu visat i el meu títol de reconeixement d’estudis universitaris (portava la documentació a sobre ja que venia de l’oficina de registre), vaig trucar a la porta de l’escola. Vaig explicar a la recepcionista que uns mesos abans havia fet l’entrevista, però com que no tenia un visat ni allotjament no em proporcionaven la feina, i que ara, que ja complia els requisits que m’havien demanat, els hi deixava el meu currículum per si fos del seu interès. Sortosament, la recepcionista va comunicar-ho al moment al director, i aquest em va fer entrar al seu despatx i em va fer una nova entrevista, ja que l’havia sorprès moltíssim. D’aquesta entrevista vaig passar cap al titular del centre, i després cap a la cap d’estudis de primària, explicant la meva trajectòria professional. En acabar l’entrevista, uns dies després tenia un correu electrònic seu, informant-me que em volien veure en acció i que per tant, havia de fer una classe de demostració com a mestra d’espanyol a primària, i de música a secundària.

Al cap d’una setmana vaig anar a fer les classes de demostració, van anar molt bé ja que els grups classe són molt petits, la primera amb només sis alumnes i la segona, la de música, amb nou. Les coordinadores i el mestre respectiu de cada classe estaven com a observadors, i en acabar em van intercanviar les seves bones impressions. Un cop vaig arribar a casa els hi vaig comentar com havia anat a la família on estic, i ells em van dir que aquí a la Índia és molt normal que els alumnes formin part del procés de selecció del personal, ja que ells donen la seva opinió sobre el mestre que més els hi ha agradat, i aquesta es té en molta consideració, inclús pot arribar a ser la decisió final. Em vaig sorprendre molt, ja que aquest fet no és habitual en la nostra societat, però si ens hi parem a pensar, té la seva lògica. Per tal que el procés educatiu sigui satisfactori, s’ha de tenir una visió centrada en l’alumne, així doncs, és molt important que aquests es sentin a gust amb el seu mestre.

Sembla ser que els hi vaig agradar, ja que tot i no poder-me oferir cap feina com a mestra actualment, ja que el nou curs comença a l’agost, m’han ofert aquesta feina de mediadora i responsable de l’Annual Day. Estic molt contenta ja que he de coordinar professionals de teatre i dansa per a nens, per tal d’organitzar un festival ben original. M’està aportant una nova visió, noves idees refrescants i engrescadores, i nous processos d’organització.

Deixa un comentari

