Professora d’Espanyol

 

Tres dies després d’arribar a Bombai, em vaig reunir amb l’empresa “El proyecto Spanish”, per la qual he accedit a tenir un visat de feina. Treballo per ells poques hores a canvi de tenir el visat i l’estança. Així doncs, el fet de treballar poques hores em permet fer altres activitats que són del meu interès, i les necessitats bàsiques com la llar i el menjar les tinc cobertes.

És una empresa que acaba just de començar, i encara estan en procés d’aconseguir més col·legis i/o instituts on poder impartir aquests cursos d’espanyol. Suposadament havia de començar el dia 16, però degut a què les vacances de Nadal havien just acabat, no va ser fins al cap de dues setmanes que vaig començar a fer classes.

El primer dia era una classe de demostració. Aquí a la Índia és molt freqüent, es realitzen demostracions per a ensenyar als futurs alumnes com són els cursos, i si els hi agrada, apuntar-se. Em van informar un dia abans que la classe era de demostració, ja que per ells és un fet pressuposat, però per mi era totalment nou, així que vaig haver de canviar la classe preparada. Vaig arribar al col·legi d’enginyers, i vaig veure que ningú estava informat de l’execució del curs. Les meves coordinadores van arribar just a l’hora suposada de la classe de demostració, i van anar a parlar amb secretaria per a que ens donessin les claus de l’aula. Resulta que el director, que és qui va concedir el permís de fer el curs, no va informar a ningú de secretaria i durant aquell dia ell estava absent, així doncs, vam haver de fer la classe a la recepció del col·legi. Només van venir dos alumnes, els hi vaig explicar en què es basava el curs, i vam fer unes quantes activitats dinàmiques per aprendre els números i els sons espanyols.

classe1El segon dia vam tenir l’aula, tot el col·legi té una aparença molt vella i descuidada, però tot i la poca cura de l’edifici, les classes compten amb un projector i ordinador. Una de les moltes incongruències del país. Com, en un edifici públic, no es té cura d’arreglar les esquerdes, pintar les parets de forma uniforme, canviar les portes corcades o velles, però en canvi compten amb l’última tecnologia? Bé, malgrat tot, tinc la sort de comptar amb aquests recursos que faciliten molt l’execució de les classes. Van venir tres alumnes, els dos de la setmana anterior i un de nou. Vam fer les dues hores senceres de classe, tot i sent una segona classe de demostració. Finalment doncs, els hi va agradar i actualment tinc quatre alumnes. Poc a poc anirem avançant i tenint més gent.

classe2En un primer moment, el fet de impartir classes per a adults m’espantava, ja que sempre he fet classes per alumnes de primària, però puc ben dir que impartir classes per a adults és una delícia. El poc alumnat, i l’atenció que presten a les classes fan que la feina sigui molt agraïda. Els alumnes venen perquè volen, perquè tenen un interès cap a la matèria, i la seva motivació és molt bona. Estic molt contenta amb aquestes classes, ja que a part de tenir un bon alumnat, estic aprenent a la vegada com ensenyar una llengua, i per tant, una altra vessant de com ensenyar. He de dir també que m’ajuda molt el fet de fer el màster com a professora d’espanyol online, ja que m’està fent veure l’educació des d’una perspectiva i tenint en compte una sèrie de factors que fins ara no havia contemplat.

2 Comments Add yours

  1. Vero ha dit:

    Et desitjo moltíssima sort amb el teu nou projecte de profe. Segur que aviat tindràs més alumnes i que tots estaran encantats amb tú. Molts ànims i un petó ben fort!

    Liked by 1 person

    1. smv1988 ha dit:

      Moltíssimes gràcies Vero! Amb quatre alumnes ja estic contenta 😉

      M'agrada

Deixa un comentari

