Primeres impressions

Ara que ja fa més d’un mes que estic vivint a la ciutat de Bombai, després d’anar amunt i avall per motius varis relacionats amb l’adaptació, per fi he trobat una estona per seure i començar el blog.

Finalment he aconseguit complir el meu somni de viure a la Índia, un país que des del primer moment que vaig trepitjar la seva terra, em va captivar. Sovint em pregunten, què té la Índia que et té tan capficada? Perquè t’agrada tant? Aleshores, el meu cos s’omple de tremolors, unes tremolors provinents de la inseguretat i la por de no saber què respondre exactament, de com descriure el perquè  d’aquesta atracció cap al país, però sembla mentida com aquesta vibració és exactament la que descriu aquesta terra. La Índia és un país vibrant, sí, aquesta és la seva paraula clau, vibrant. Un país que mai no para, que sempre et sorprèn, ple d’incongruències que et fan despertar la ira, el sentiment de lluita, de voler protegir als més vulnerables, i a la vegada, et desperta la tendresa, l’escalfor, i la calidesa en els més petits actes d’humanitat amb què et trobes.

Un país on aprens a valorar el simple fet d’escoltar els ocells cada matí en despertar-te. Dic això perquè tot i poder-los escoltar des de la meva habitació al meu poblet, mai me n’havia adonat del valor d’aquest so. Ara a Bombai, una ciutat on la contaminació acústica és exageradament alta a causa del so del clàxon dels cotxes, quan arribo a casa i sento el so dels ocells, em puc considerar que estic al cel. Un país on la curiositat està activada al 100% pel seu modus operandi, la diversitat de formes d’entendre la vida, i l’explosió d’estímuls visuals, gustatius, olfactius, i auditius.

Des que he arribat, la meva persona en sí ha entrat en conflicte vàries vegades. M’he sentit vàries vegades confusa, estúpida i impotent davant l’equivocació contínua ja que fins i tot una acció tan bàsica com la d’escombrar és diferent. M’he enfadat amb mi mateixa per no veure les coses òbvies que tinc just al meu davant, i m’he saturat en haver de canviar tantes accions que per mi eren quotidianes i aquí no ho són per a res en absolut. Però ara ja puc dir que he superat aquesta primera etapa de desubicació, em prenc les coses com un aprenentatge més, com si fos una nena que està formant-se com a personeta en la societat índia, però sense oblidar les meves arrels i la meva procedència. Amb tant sols un més, m’estic enriquint construint ponts entre les dues societats per poder entendre on estic. El fet de continuar tot aquest any per endavant aquí en aquesta ciutat em fascina i m’encurioseix, ja que en tant sols un mes, em sento plenament nodrida.

7 Comments Add yours

  1. Núria Rovira Gumà ha dit:

    Sareta ets admirable! Aquest pas no el fa tothom, de fet jo m’incloc perquè acostumo a trobar alguna barrera, però la principal és un mateix. Et seguiré nina 😉 et trobem a faltar molt!

    Liked by 1 person

    1. smv1988 ha dit:

      Jo també et trobo a faltar!! Si jo he fet el pas, tu també el pots fer. Un petonet!!

      M'agrada

  2. Gemma Ventura ha dit:

    Que per molt temps puguis seguir vibrant, Sara! 😉

    Liked by 1 person

    1. smv1988 ha dit:

      Moltes gràcies maca! 🙂

      M'agrada

  3. Laura ha dit:

    Saraa molt xulooo el blog!!! Kuantes coses noves!!!! Això si… el tema d’escombrar millor k s’acostumin ells al nostre sistema k tu al seu… k la mini escombreta akella sense pal provoca molt mal d’eskena! ;p molts petonets bonica!!!!

    Liked by 1 person

    1. smv1988 ha dit:

      Jajajaja que bona Laura! Em sembla que m’hauràs d’enviar algun artilugi dels que fa el teu pare, perquè aquí és bastant difícil trobar una escombra europea 😉

      M'agrada

  4. Hermini ha dit:

    Viu l’experiència al 100 x 100 i aprèn de tots els petits detalls i que et faran créixer i pensa, pensa i procesa-ho…

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

